Regulamin Sklepu Internetowego

polityka prywatności, regulamin sklepu, wzór regulaminu

Skuteczne strategie sklepu internetowego

Każdy rodzaj sprzedaży ma swoją specyfikę i sprzedaż poprzez sklep internetowy nie jest tu wyjątkiem. Klient który wchodzi na stronę sprzedającą na przykład laptopy, będzie się zachowywał nieco inaczej niże klient wchodzący do dużego  centrum handlowego a jeszcze inaczej od tego, kto właśnie przekracza próg małego sklepu osiedlowego. Warto więc się zastanowić, jakie strategie sprzedażowe mogą najlepiej zadziałać na takiego klienta, który właśnie przegląda naszą stronę internetową.  Oczywiście są pewne ogólne rzeczy, takie jak zasada, że powinniśmy mieć dobrze napisany regulamin sklepu internetowego, albo że grafika powinna być przyjazna użytkownikowi – są to jednak ogólne informacje, które są często powtarzane w wielu źródłach. W tym artykule, chciałbym wgłębić się nieco dalej i napisać o tym, co trudno znaleźć dobrze opisane w Internecie.

regulamin sklepu internetowego wzórJakie są więc skuteczne sytategie sprzedażowe dla sklepu internetowego? Są to przede wszystkim dwie strategie – crosselling i upselling. Croselling to sprzedaż dodatkowego produktu klientowi, który już dokonał zakupu. Czyli po tym jak już klient wcisnął przycisk ‘kup’, a przed tym jak dokonuje płatności, wyświetlają mu się propozycje dodatkowych produktów. Na pewno widzieliście to wiele razy robiąc zakupy w dużych księgarniach internetowych. Tam jest tak, że nawet jeśli nie dokonasz zakupu, to i tak wyświetli ci się komunikat w rodzaju „klinci przeglądający ten produkt, byli zainteresowani również…. i tutaj wyświetla się cała lista propozycji. Są one związane tematycznie z twoim głównym zakupem, czyli jeśli właśnie kupiłeś książkę o tytule „Hipnoza dla początkujących” to wyświetlą ci się rzeczy w rodzaju „Moc umysłu” albo „Sekrety mentalizmu” a nie „Brazylijskie rośliny ogrodowe”. Ma to duże znaczenie, ponieważ tylko dzięki temu klienci rzeczywiście kierują uwagę na tą wyświetlaną na dole listę. Gdyby wyświetlała ona pozycje niezwiązane z głównym zakupem, to klienci szybko nauczyliby się ją ignorować. Nawet najlepszy pomysł będzie działał tylko wtedy, gdy zostanie prawidłowo zrealizowany.

Drugą strategią jest upselling, czyli oferowanie klientowi droższego produktu niże on pierwotnie zamierzał kupić. Tą strategie można w sklepie internetowym realizować podobnie jak poprzednią, z tym, że wyświetlany produkt powinien być droższy i powinien być wyświetlany jeszcze przede dokonaniem przez klienta zakupu.

Single Post Navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: